Sakta men säkert ska jag nå mitt mål

kämpa för en hälsosam vikt och få större chans att utöka vår lilla familj med barn

fredag 3 oktober 2014

Att amma eller inte

När jag väntade Elliot hade jag bestämt mig för att jag skulle amma, så länge jag kunde. Men jag får nog ta och tänka om lite där.
Vet inte om det kan ha med magsäcksoperationen, men jag har inte tillräckligt med mjölk för att han ska bli mätt.
Det är många som sagt att det bara är att amma amma amma... Mjölken kommer! Men när han ligger vid bröstet och bara skriker för att det inte kommer nått, då är det inte roligt.
Så nu kör vi vartannat mål ersättning så brösten hinner fyllas på, vilket resulterat i mätt bebis! Mätt och glad bebis ger lugn mamma ☺

Igår fick Elliot träffa läkaren på BVC. Allt var bara fint, läkaren tycker vi har en riktigt fin pojk.
Nu står vågen på 4790 gr  och han är 57 cm lång. Följer sin kurva perfekt.

Sitter i soffan med dunkande huvudvärk och ömmande hals. Bebis sover gott i mitt knä 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar